Northbound

Northbound on marraskuussa 2017 perustettu jyväskyläläinen yritys, jonka tarkoitus on auttaa B2B-yrityksiä erityisesti myyntiputken alkupäässä. Asiakkaitamme ovat kasvunhaluiset ja kehittyvät B2B-myyntiorganisaatiot toimialaan katsomatta.

 

Mistä kaikki sai alkunsa?

Idea Northboundiin sai alkunsa sen emoyhtiön Finnchatin tarpeesta kehittää omaa myyntiään. Finnchatin toimitusjohtaja Roope Rämänen inspiroitui Predictable Revenue -kirjasta, jossa Salesforcen entinen myyntijohtaja Aaron Ross esittelee metodit ja prosessit, joilla Salesforce kasvoi globaaliin yli 100M dollarin liikevaihtoluokkaan. 

Rämänen lähti rakentamaan Rossin oppien mukaisesti Finnchatille omaa SDR-tiimiä, ja kun tulokset vaikuttivat heti lupaavilta, heräsi ajatus, että joku muukin voisi hyötyä tästä samasta asiasta. Niinpä Finnchat alkoi pilotoida palvelumallia olemassa olevan B2B-asiakkaansa kanssa – ja kun tämäkin tuotti positiivista tulosta, heräsi ajatus uuden liiketoiminnan perustamisesta. 

Liiketoimintaa lähtivät perustamaan loppuvuodesta 2017 Ilja Aalto ja Jere Kattelus. Ensimmäinen uusi asiakkuus saatiin klousattua juuri ennen joululomaa. 18.12.2017 illalla käytiinkin ikimuistoinen keskustelu automatkalla Helsingistä Jyväskylään, kun tajuttiin että henkilöstöä tarvitaan heti alkuvuodesta toteuttamaan asiakkaalle luvattuja toimenpiteitä. Vaikka jouluviikko oli jo käynnissä, saatiin viisi ihmistä rekrytoitua neljässä päivässä ja “Northbound 1.0” syntyi. 

 

Northboundin arvot

 

Kehittyminen ja kehittäminen

Panostamme yrityksen sekä henkilöstön jatkuvaan kehittymiseen. Pyrimme ennakkoluulottomuuteen kehittämisessä ja ylläpidämme kulttuuria, jossa jokaista kannustetaan arvioimaan, kyseenalaistamaan ja kehittämään nykyisiä toimintamalleja.

Työilmapiiri

Northboundilla työilmapiiri on rakennettu vapauden, vastuun ja luottamuksen varaan. Mahdollistamme joustavan työskentelyn, tuemme toisiamme arjessa ja juhlimme onnistumisiamme yhdessä.

Asiakkaiden arvostaminen

Kunnioitamme asiakkaitamme kaikissa tilanteissa. Pyrimme olemaan strateginen kumppani ja tuottamaan omalla asiantuntijuudellamme laajasti lisäarvoa asiakkaillemme.

Lue blogista lisää Northboundin kuuluumisia

Monikanavaisuus myynnissä – Mitä, miksi ja miten?

Monikanavaisuus myynnissä – Mitä, miksi ja miten?

Northboundilla olemme toistaiseksi keskittyneet tarjoamaan asiakkaillemme pääosin sähköpostikampanjoita myynnin tueksi, ja monesti palvelumme toimii vaihtoehtona kylmäsoittamiselle. Tästä voisi helposti kuvitella, että vastustamme kylmäsoittamista tai emme usko sen...

Lue lisää