Nopein tapa saada liidejä halutusta kohderyhmästä

Palvelumme pohjautuu Salesforcen globaalin myynnin skaalauksesta (0 -> 100M+) vastanneen Aaron Rossin myyntiprosessiin, jonka hän esittelee Predictable Revenue -kirjassaan. Emme tarjoa nopeita pikavoittoja, vaan jatkuvan ja alati kehittyvän maailmanluokan prosessin myynnin alkupäähän. Uskomme, että tämän päivän parhaita tulosyksiköitä yhdistää ennen kaikkea markkinalähtöinen ajattelu, järkevä roolitus sekä systemaattinen tekeminen. Siksi olemme rakentaneet palvelumme näiden fundamenttien ympärille.

Markkinalähtöisyys

Myynnissä tulee aina lähteä liikkeelle koko potentiaalisesta markkinasta. Kuka meiltä oikeasti ostaa? Mistä tulee suurin keskikauppa ja paras kate? Kuka on paras päättäjä ja mistä hänet löytää? Paljonko hyviä asiakkaita ja päättäjiä markkinasta löytyy? Kaikki myynnin ja markkinoinnin resurssit tulisi kohdistaa heille.

Myyntiprosessin systemaattisuus

Kaiken voi tehdä itsekin, mutta usein jää tekemättä. Vain harva myyntiorganisaatio tavoittaa koko potentiaalisen markkinansa. Vielä harvempi tekee sen systemaattisesti ja järjestelmällisesti. Hyvin rakennettu myyntiprosessi varmistaa sen, että ostoikkunoita avautuu ennustettavasti.

Myynnin roolitus

Myynnissäkään kaikkien ei kannata tehdä kaikkea. Prospektointi ja kylmäkontaktointi ovat tutkitusti vähiten motivoivat ja eniten aikaa vievät työvaiheet B2B-myyjän arjessa. Keskimäärin asiantuntijamyyjä käyttää 50% päivästä prospektointiin ja kylmäpuheluihin. Kun myynti pilkotaan osiin ja rooleihin saadaan parhaat tekijät, näkyy se tuloksissa.

Palveluprosessi pähkinänkuoressa

1.

Laaja yritystietokanta Suomessa toimivista yrityksistä (Northbound)

2.

Haluttuihin asiakassegmentteihin ja -profiileihin kohdistuva prospektointityö (Northbound)

3.

Personoitujen ja kohderyhmälähtöisten kampanjasisältöjen luominen (Northbound)

4.

Parhaiden päättäjien systemaattinen lähestyminen asiantuntijoidenne nimissä (Northbound)

5.

Ei kiinnostuneiden asiakaspalvelu ja lisäinformointi (Northbound)

6.

Kiinnostuneiden prospektien välittäminen myyjälle (Northbound)

7.

Tapaamisen sopiminen / kaupan tekeminen oman prosessin mukaisesti (Asiakas)

8.

Säännöllinen tulosten raportointi ja lisäarvon tuottaminen (Northbound)

Kaikki alkaa asiakas­valinnasta

Meiltä saat ajantasaiset, itse ylläpitämämme päättäjätiedot haluamassasi laajuudessa (prosessin kohta 1). Rajauksia voivat olla esimerkiksi toimiala, henkilön asema yrityksessä, yrityksen liikevaihto, henkilöstömäärä tai maantieteellinen sijainti (2-3).

Kun vastaanottajalista on muodostettu, suunnittelemme vaikuttavan kampanjaviestin. Hoidamme puolestasi viestien lähetykset (4), seulomme joukosta kiinnostuneet sekä ohjaamme ne suoraan myyjillesi (5-6). Näin ollen he voivat keskittyä ainoastaan potentiaalisiin asiakkaisiin (7), eivätkä hukkaa kallista aikaansa selvittäessään yhteystietoja tai tehdessään turhauttavia kylmäsoittoja.

Yhteistyön tuloksista raportoimme viikottain ja joka kuukausi tuotamme kertyneen datan pohjalta kattavan arvoraportin, jonka tarkoitus on tuoda lisäarvoa myyntinne ja markkinointinne tueksi laajemminkin (8).

Saammeko auttaa?

Autamme mielellämme kasvu- ja kehityshaluisia B2B-myyntiorganisaatioita toimialaan katsomatta.

Northbound on marraskuussa 2017 perustettu jyväskyläläinen yritys, jonka tarkoitus on auttaa B2B-yrityksiä erityisesti myyntiputken alkupäässä. Northbound sai alkunsa emoyhtiönsä Finnchat Oy:n omasta tarpeesta tehostaa myyntiä. Northbound työllistää tällä hetkellä 17 henkeä. Asiakkaita ovat kasvunhaluiset ja kehittyvät B2B-myyntiorganisaatiot toimialaan katsomatta.