“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Etusivu » Asiakaskokemuksia » “Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

“Olin ihan että ‘Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?’”, tiivistää Generoin Anna Savolainen fiiliksensä Northbound-yhteistyön alkumetreiltä.

Generoin organisaatiossa kukaan ei ole pelkästään myyjä, vaan yrityksen jokainen asiantuntija kantaa kortensa myynnin kekoon. Prosessin kehittämiseksi yritys tahtoi ulkoistaa myynnin alkupään. Tiukan ja systemaattisen kilpailutuksen jälkeen kumppaniksi valikoitui Northbound.

“Jossain vaiheessa prosessia oltiin sitä mieltä, että Northboundin systeemi on outo ja siihen me ei ainakaan lähdetä”, naurahtaa Jukka Tahvanainen.

“Jollain tavalla systeemi kuitenkin kiehtoi ja alkoi kiinnostamaan koko ajan enemmän. Me olemme tehneet periaatteellisen päätöksen toimia vähän erilailla kuin muut, ja sellainen ratkaisu Northbound nimenomaan oli. Kilpailutus ratkesi Northboundin keveyteen, nopeuteen sekä meidän kulttuurilliseen yhteensopivuuteen”, jatkaa Tahvanainen alkutaipaleen ajatuksien avaamista.

Generoilla oli aiemmin kokeiltu buukkauspalveluita, joiden avulla oli saatu jonkun verran tuloksia. Yritys kuitenkin kaipasi oman näköistään myynnin alkupään palvelua.

“Buukkauspalvelut olivat hieman raskaita ja olimme koko ajan hieman pettyneitä, miten he puhuivat meistä. Kulttuurillinen yhteensopivuus ei ollut ihan yksi yhteen”, pohtii Tahvanainen.

Omalla porukalla tehdyn outbound-myynnin Generoi koki aikaa vieväksi. Tarve oli saada aika järkevään käyttöön, jolloin ulkoistaminen oli luonnollinen ratkaisu.

Liidien tulva ja arvokkaita oppeja

Yhteistyö Northboundin kanssa aloitettiin täysin virtuaalisesti, mutta homma on toiminut alusta asti sujuvasti.

“Heti alkuun Kaisan tapa ottaa homma haltuun oli loistava. Jos oli joku ongelma, niin se hoitui välittömästi ja tuli olo, että kaikki on hallussa. Siitä syntyi todella hyvä alkuluottamus”, Anna Savolainen kertoo.

Liidejä Generoille saatiin tuotettua enemmän kuin yritys oli osannut odottaa. Suuren liidimäärän käsittely tuotti pienessä organisaatiossa positiivisen ongelman ja kampanjoita on tauotettu joustavasti, jotta kaikista liideistä on ehditty saada koppi. Yhteistyön edetessä sähköposteja on lähetetty välillä eri myyjien nimissä ja Generoilla liidejä on jaettu sisäisesti, jotta niiden käsittely hoituu aiempaa sujuvammin.

Yhteistyö Northboundin kanssa on ollut kokonaisuudessaan hedelmällistä.

“Kaikki viestien viilaamiset ynnä muut matkan varrella saadut opit ovat olleet meille älyttömän arvokkaita. Kaikki semmonen, ei ainoastaan liidit, on vienyt eteenpäin”, kertoo Anna Savolainen yhteistyöstä.

Jatkon suhteen pohdinnassa on, miten Northbound pystyy tuottamaan liidien lisäksi entistä enemmän lisäarvoa myynnin prosessin kehittämiseen.

Ilo ja joustavuus yhteistyön kulmakivinä

Kun esiin nousee yhteistyön kokonaiskuva, Savolainen ja Tahvanainen toteavat lähes yhteen ääneen yhteistyön olevan helppoa ja sujuvaa.

“Northboundilla on systeemit kunnossa ja aina ollaan valmiita reagoimaan, jos tulee toiveita. Monia asioita, jotka eivät välttämättä kuulu perusprosessiin, on aina saatu hoitumaan, ja reagointi on nopeaa”, kehuu Savolainen.

“Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä”, jatkaa Tahvanainen.

Tahvanainen kokee, että Northbound on erinomainen palvelu nimenomaan heidänkaltaisilleen asiantuntijaorganisaatioille, joissa omaa myyntiresurssia ei kannata tuhlata kylmäkontaktointiin.

“Suosittelen Northboundia erityisesti asiantuntijayrityksille, jotka haluavat keskittyä omaan ydinosaamiseensa”, kiteyttää Tahvanainen.

Generoi Development Oy

Generoi on kestävän suorituskyvyn ja tuottavan työhyvinvoinnin kehittämiseen ja johtamiseen erikoistunut yritysvalmennus ja -konsultointitalo.

Julkaistu 2.6.2020 

Muita kokemusartikkeleita:

Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.

Leif Vienonen
Myyntijohtaja
Virte-Metalli Oy

Myynnin kehittämisellä lisää laadukkaita liidejä

Meiltä puuttui systemaattinen prospektointi, joka on nyt Northboundin avulla saatu luotua. Yhteistyö on ollut ammattitaitoista ja sujuvaa, ja sen myötä ollaan opittu meidän tapa toimia, jolla liidien määrä ja laatu on saatu kohenemaan entisestään

Juha Harju
Toimitusjohtaja
Woolman Oy

Volyymia, leveyttä ja laajuutta ensikontaktointiin

Asiantuntijuutemme on kasvotusten parhaimmillaan. Northboundin avulla olemme saavuttaneet ensikontaktoinnissa sellaisen volyymin, leveyden ja laajuuden, mitä emme olisi itse voineet toteuttaa

Atso Vesterinen
Toimitusjohtaja
Aiwo.ai

Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Meillä Finnchatilla on myös rakennettu uutta palvelua, jota on haluttu alusta asti lähteä viemään erilaisten kohdemarkkinoiden arvioitavaksi. Myös tässä kohtaa Northboundin apu on ollut korvaamatonta

Pasi Suojala
Kaupallinen johtaja
Finnchat Oy

Lue lisää kokemuksia:

Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.

Leif Vienonen
Myyntijohtaja
Virte-Metalli Oy

Myynnin kehittämisellä lisää laadukkaita liidejä

Meiltä puuttui systemaattinen prospektointi, joka on nyt Northboundin avulla saatu luotua. Yhteistyö on ollut ammattitaitoista ja sujuvaa, ja sen myötä ollaan opittu meidän tapa toimia, jolla liidien määrä ja laatu on saatu kohenemaan entisestään

Juha Harju
Toimitusjohtaja
Woolman Oy

Volyymia, leveyttä ja laajuutta ensikontaktointiin

Asiantuntijuutemme on kasvotusten parhaimmillaan. Northboundin avulla olemme saavuttaneet ensikontaktoinnissa sellaisen volyymin, leveyden ja laajuuden, mitä emme olisi itse voineet toteuttaa

Atso Vesterinen
Toimitusjohtaja
Aiwo.ai

Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Meillä Finnchatilla on myös rakennettu uutta palvelua, jota on haluttu alusta asti lähteä viemään erilaisten kohdemarkkinoiden arvioitavaksi. Myös tässä kohtaa Northboundin apu on ollut korvaamatonta

Pasi Suojala
Kaupallinen johtaja
Finnchat Oy

Saammeko auttaa?

Autamme mielellämme kasvu- ja kehityshaluisia B2B-myyntiorganisaatioita toimialaan katsomatta.