Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Etusivu » Asiakaskokemuksia » Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Systemaattisen uusasiakashankinnan rakentaminen oli kimmoke Virte-Metallin ja Northboundin yhteistyölle. Virte-Metallin myynnillä oli riittänyt töitä, eikä uusasiakashankintaan oltu ehditty keskittymään.

– Uusasiakashankintaa on tehty aiemmin vähän toisella kädellä. Kyllä olemme soitelleet ja laittaneet sähköpostia, mutta mitään systemaattista ei ole ollut, kertoo myyntipäällikkö Leif Vienonen Virte-Metallin aiemmasta uusasiakashankinnasta.

Northboundin palvelun avulla uusasiakashankinta ei kuormita Virte-Metallin omia myyjiä, mutta toimii silti aiempaa selvästi systemaattisemmin.

Yksi yhteistyön tavoitteista oli saada kaupankäyntiin vilkkautta myös sesongin ulkopuolelle.

 – Keväälle ennen varsinaisen sesongin alkua pyrittiin saamaan kauppaa, ja siinä olemme onnistuneet, kertoo Vienonen.

 

Tuloksia kampanjoissa saatiin heti alusta alkaen ja Vienonen kertoo olevansa tyytyväinen saatuihin tuloksiin.

– Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Nyt kun vielä pidämme asiakassuhteet kunnossa, kaupankäynti jatkuu näiden uusien asiakkaiden kanssa vielä pitkään, kertoo Vienonen, joka toivoi kampanjoinnilta nimenomaan uusia pidempiä asiakassuhteita.

Virte-Metallille outbound-kampanjoita tehdään kahden myyjän nimissä. Liidejä ja kaupantekoa on riittänyt kuitenkin myös muille yrityksen myyjille.

– Olen jakanut omia kampanjasta tulleita keskustelunavauksia muille myyjille. Osa avauksista ei tietenkään etene pitkälle, mutta jokainen myyjä on saanut tästä työpöydälleen hyviä liidejä.

 

Vienonen näkee Northboundin palvelun sopivan myynnin kasvua tavoittelevalle yrityksille toimialasta riippumatta, sillä kampanjoista pystyy luomaan omanlaiset.

– Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.

Virte-Metalli Oy

Virte-Metalli on kattoalan palveleva tukku. Yrityksen mottona on tarjota kaikkea katolle saman katon alta.

Julkaistu 7.5.2020 

Muita kokemusartikkeleita:

Tehokas apu myyjien ajankäyttöön sekä uuden kohderyhmän valloittamiseen

On hyvä ymmärtää, miten paljon myyjän kallista aikaa kuluu ensikontaktointiin. Meidän markkinointimme tekee hyvää työtä ja saamme hyvin inbound-liidejä, mutta kyllä meidän pitää olla itse myös aktiivisia potentiaalisten asiakkaiden suuntaan.

Janne Knuutinen
Myyntijohtaja
Silta Oy

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy

Myynnin kehittämisellä lisää laadukkaita liidejä

Meiltä puuttui systemaattinen prospektointi, joka on nyt Northboundin avulla saatu luotua. Yhteistyö on ollut ammattitaitoista ja sujuvaa, ja sen myötä ollaan opittu meidän tapa toimia, jolla liidien määrä ja laatu on saatu kohenemaan entisestään

Juha Harju
Toimitusjohtaja
Woolman Oy

Volyymia, leveyttä ja laajuutta ensikontaktointiin

Asiantuntijuutemme on kasvotusten parhaimmillaan. Northboundin avulla olemme saavuttaneet ensikontaktoinnissa sellaisen volyymin, leveyden ja laajuuden, mitä emme olisi itse voineet toteuttaa

Atso Vesterinen
Toimitusjohtaja
Aiwo.ai

Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Meillä Finnchatilla on myös rakennettu uutta palvelua, jota on haluttu alusta asti lähteä viemään erilaisten kohdemarkkinoiden arvioitavaksi. Myös tässä kohtaa Northboundin apu on ollut korvaamatonta

Pasi Suojala
Kaupallinen johtaja
Finnchat Oy

Lue lisää kokemuksia:

Tehokas apu myyjien ajankäyttöön sekä uuden kohderyhmän valloittamiseen

On hyvä ymmärtää, miten paljon myyjän kallista aikaa kuluu ensikontaktointiin. Meidän markkinointimme tekee hyvää työtä ja saamme hyvin inbound-liidejä, mutta kyllä meidän pitää olla itse myös aktiivisia potentiaalisten asiakkaiden suuntaan.

Janne Knuutinen
Myyntijohtaja
Silta Oy

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy

Myynnin kehittämisellä lisää laadukkaita liidejä

Meiltä puuttui systemaattinen prospektointi, joka on nyt Northboundin avulla saatu luotua. Yhteistyö on ollut ammattitaitoista ja sujuvaa, ja sen myötä ollaan opittu meidän tapa toimia, jolla liidien määrä ja laatu on saatu kohenemaan entisestään

Juha Harju
Toimitusjohtaja
Woolman Oy

Volyymia, leveyttä ja laajuutta ensikontaktointiin

Asiantuntijuutemme on kasvotusten parhaimmillaan. Northboundin avulla olemme saavuttaneet ensikontaktoinnissa sellaisen volyymin, leveyden ja laajuuden, mitä emme olisi itse voineet toteuttaa

Atso Vesterinen
Toimitusjohtaja
Aiwo.ai

Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Meillä Finnchatilla on myös rakennettu uutta palvelua, jota on haluttu alusta asti lähteä viemään erilaisten kohdemarkkinoiden arvioitavaksi. Myös tässä kohtaa Northboundin apu on ollut korvaamatonta

Pasi Suojala
Kaupallinen johtaja
Finnchat Oy

Saammeko auttaa?

Autamme mielellämme kasvu- ja kehityshaluisia B2B-myyntiorganisaatioita toimialaan katsomatta.