Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Etusivu » Asiakaskokemuksia » Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Yritysten verkkovuorovaikutuksen kehittämiseen erikoistunut Finnchat on tehnyt yhteistyötä Northboundin kanssa alusta asti. Finnchatin palveluihin kuuluu muun muassa chatbotit, nettisivujen chat-palvelut sekä markkinoinnin automaatio. Finnchatille Northbound on ollut apu niin myynnin alkupäässä kuin markkinan kartoittamisessakin.

Finnchat on määritellyt kohdemarkkinansa, jonka yritys tahtoo tavoittaa kahdesti vuodessa. Tämän kontaktoinnin systemaattisessa ja laadukkaassa toteuttamisessa Northbound on ollut erityisesti hyödyksi.

“Meillä Finnchatilla on myös rakennettu uutta palvelua, jota on haluttu alusta asti lähteä viemään erilaisten kohdemarkkinoiden arvioitavaksi. Myös tässä kohtaa Northboundin apu on ollut korvaamatonta”, kertoo Finnchatin kaupallinen johtaja Pasi Suojala.

“Kaiken kaikkiaan Northboundin palvelu on meille myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari”, jatkaa Suojala.

 

Northboundin alkusysäys

Finnchat on arvokkaan asiakkaan lisäksi Northboundille myös paljon muuta – syntyihän idea Northboundin perustamisesta juurikin Finnchatin perustajan ja toimitusjohtajan Roope Rämäsen oivalluksesta. Rämänen kertoo hakanneensa pitkään päätä seinään uusien B2B-päämiehien löytämiseksi. Ratkaisun, joka myöhemmin jalostui Northboundiksi, Rämänen löysi Aaron Rossin kirjasta Predictable Revenue.

“Se oli itselleni sellainen mind blown, että näinhän tämä täytyy tehdä”, Rämänen kuvailee B2B-myynnin oivallustaan.

Ross opettaa kirjassa niin myynnin roolituksesta kuin uudesta tavasta tehdä kylmäkontaktointia. Rämänen ihastui “cold calling 2.0” -ajatukseen. Onhan nimittäin totta, että monessa yrityksessä juuri kylmäsoittelusta haluttaisiin päästä eroon.

Finnchat perusti oman myynnin alkupäähän keskittyvän sdr-tiimin jo vuonna 2016, ja alkoi tehdä systemaattista kylmäkontaktointia Rossin opetusten pohjalta. Cold callin 2.0 perustuu lyhyihin sähköpostiviesteihin, joilla saadaan selville oikeita päättäjiä, sopivia soittoaikoja heille sekä parhaimmillaan suoria tilaisuuksia tarjousten tekemiseen.

“Homma toimi tosi hyvin. Pohdimme sitten, että itseasiassa me voisimme tarjota tätä muillekin”, kertoo Rämänen Northboundin alkusysäykseen johtaneesta ajatuksesta.

Northboundin kaksivuotista taivalta Rämänen on seurannut tyytyväisenä. Systemaattisella ja markkinalähtöisellä kylmäkontaktoinnilla on saavutettu loistavia tuloksia.

“On pystytty oikeasti auttamaan asiakkaita radikaalisti. Ja palaute mitä on saatu, on tosi hyvää. On ollut hienoa todeta, että metodologia on toiminut tosi hyvin ja validoidusti myös Suomessa.”

Finnchat Oy

Finnchat tunnetaan laadukkaimpana vuorovaikutuksen tarjoajana verkossa

Julkaistu 4.3.2020 

Muita kokemusartikkeleita:

Tehokas apu myyjien ajankäyttöön sekä uuden kohderyhmän valloittamiseen

On hyvä ymmärtää, miten paljon myyjän kallista aikaa kuluu ensikontaktointiin. Meidän markkinointimme tekee hyvää työtä ja saamme hyvin inbound-liidejä, mutta kyllä meidän pitää olla itse myös aktiivisia potentiaalisten asiakkaiden suuntaan.

Janne Knuutinen
Myyntijohtaja
Silta Oy

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy

Lue lisää kokemuksia:

Tehokas apu myyjien ajankäyttöön sekä uuden kohderyhmän valloittamiseen

On hyvä ymmärtää, miten paljon myyjän kallista aikaa kuluu ensikontaktointiin. Meidän markkinointimme tekee hyvää työtä ja saamme hyvin inbound-liidejä, mutta kyllä meidän pitää olla itse myös aktiivisia potentiaalisten asiakkaiden suuntaan.

Janne Knuutinen
Myyntijohtaja
Silta Oy

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy