Ketterällä yhteistyöllä ja inhimillisellä otteella laadukkaita keskusteluja

Etusivu » Asiakaskokemuksia » Ketterällä yhteistyöllä ja inhimillisellä otteella laadukkaita keskusteluja

Sofigate on kasvanut muutamassa vuodessa sadan miljoonan liikevaihtoon. Kasvu on vaatinut liiketoiminnan työkalujen reipasta uudistamista. Myynnissä oli tunnistettu, että prospektointia ei saatu skaalattua riittävälle tasolle. Tarvittiin hyvä kumppani. 

“Törmäsin viime vuonna tilanteeseen, jossa huomasin, että en enää skaalaudu tekemään riittävää määrää prospektointia. Nykyiset projektit veivät niin paljon aikaa, että sitä ei enää kunnolla riittänyt prospektointiin – siitäkin huolimatta, että me tykätään siitä tosi paljon”, kertoo Sofigaten asiakkuusjohtaja Anne Kinnunen.

Sofigatella lähdettiin siis kehittämään vahvasti myynnin johtamista toimintamallien ja teknologiaperustan uudistamisen yhteydessä. Tähän kokonaisuuteen Northboundin palvelu istui todella hyvin.

“Olimme jo keskenämme pohtineet, mitä innovatiivisia keinoja tähän asiaan voisi olla. Meidän markkinointi oli tavannut Iljan ja ehdotti Northboundia, sillä palvelussa oli paljon elementtejä, joita olimme jo itse miettineet.” 

 

Skaalautuvan yhteistyön aika

Vauhdikkaan uudistamisen keskellä Kinnunen on iloinnut ketterästä ja inhimillisestä kumppanista.

“Näemme Northboundin yhtenä tärkeänä osana keinovalikoimaamme, jopa osana myyntitiimiämme. Northbound ketteränä toimijana on pystynyt vastaamaan nopeaan kehityssykliimme. Aloitimme yhteistyön muutamalla kokeiluprojektilla ja nähtyämme palvelun tuottaman arvon, on jatkuvan, skaalautuvan yhteistyön aika. Yhteistyössä tärkeintä on ollut laadukkaat liidit ja Northboundin halu palvella ja kyky auttaa meitä ideoinnissa. Minulle on tärkeää, että tulevan asiakkaamme kontaktointi tehdään inhimillisellä otteella ja meidän näköisenä,” Kinnunen kiteyttää yhteistyötä.

Yksi yhteistyön kulmakivistä on nopea ja tehokas vuoropuhelu. Sofigate on yrityksenä ketterä ja nopea, ja Northbound on onnistunut olemaan juuri sopiva kumppani tähän. Nopeuden lisäksi viestinnän ymmärrettävyys, joustavuus erilaisten kokeilujen suhteen sekä raportoinnin hyvä kehitys saavat kiitosta Kinnuselta. 

“Raportointiin en ollut aluksi tyytyväinen, mutta uudistusten myötä se parani merkittävästi. Myöskin kun olemme paremmin tottuneet yhteistyöhön, raportoinnin tarve on vähentynyt ja oma kyvykkyytemme sisäiseen seurantaan on parantunut”, Kinnunen arvioi.

Kehitystyö ei tässä yhteistyössä ole onnistumisten jälkeen laantumassa, vaan tavoitteena on muun muassa uudenlaisen kontaktoinnin testaaminen sekä kokonaispalvelun lisäarvon kehittäminen.

 

Keskustelujen laatu parantunut

Northboundin avaamissa keskusteluissa Anne Kinnunen nostaa esiin laadun. Keskusteluja ei kalenteriin sovi aiempaa enempää, mutta sähköpostiviestien avulla herätetty kiinnostus tekee käydyistä keskusteluista merkittävästi parempia.

Kinnunen ei ole yhteistyön alettua myöskään siivonnut kaikkea prospektointia pois kalenteristaan, sillä hän nauttii keskusteluista asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Northbound kuitenkin pitää taustalla huolta, että laadukkaita liidejä tippuu käsittelyyn tasaisella tahdilla.

Laadukkaan ensikontaktoinnin kautta Sofigatella on viime aikoina saatu outboundilla enemmän asiakaskontakteja, merkittävästi enemmän tapaamisia sekä enemmän tarjouksiin johtavia keskusteluja.

“Pääsemme aidosti keskusteluihin, joissa ollaan valmiita muuttamaan liiketoimintoja”, iloitsee Kinnunen.

Yhteistyön avulla Sofigatella on päästy keskusteluihin myös sellaisten yritysten kanssa, jotka eivät aiemmin ole vastanneet viesteihin.

“Olemme huomanneet, että viestikärki on todella tärkeä. Sen pitää puhutella asiakasta”, Kinnunen kertoo.

 

Inhimillinen ja henkilökohtainen palvelu

Northboundin palvelu on rakennettu inhimillisen ja henkilökohtaisen kontaktoinnin perustalle, minkä Anne Kinnunen nostaa esiin erottavana tekijänä.

“Minä tykkään, että käytetään tällaista henkilökohtaista mediaa. Sähköpostia voisi ajatella vanhanaikaisena, mutta se on kuitenkin kahdenvälinen media. Tykkään, että vaikka viestit lähtevät liikkeelle automatisoidusti, niissä on minun persoonani mukana”, kuvailee Kinnunen.

Northboundin Kinnunen kokee sopivan oikeastaan kenelle vaan, kenellä on halua kasvattaa uusasiakashankintaa.

“Varsinkin, jos yrityksellä on tarina, jonka voi kiteyttää yhteen viestiin, Northbound on huikea palvelu. Ylipäätään jos yritys ei pysty itse tavoittamaan haluamaansa esimerkiksi tuhatta yritystä kahta kertaa vuodessa, tässä on ratkaisu”, sanoo Kinnunen.

Sofigate

Sofigate on pohjoismaiden suurin bisnesteknologiayritys. He auttavat yrityksiä ja organisaatioita kehittämään liiketoiminnan ja teknologian yhteispeliä, bisnesteknologiakyvykkyyksiä sekä suunnittelemaan, rakentamaan ja implementoimaan liiketoimintaa tukevia teknologiaratkaisuita.

Julkaistu 29.7.2020 

Muita kokemusartikkeleita:

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy

Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.

Leif Vienonen
Myyntijohtaja
Virte-Metalli Oy

Myynnin kehittämisellä lisää laadukkaita liidejä

Meiltä puuttui systemaattinen prospektointi, joka on nyt Northboundin avulla saatu luotua. Yhteistyö on ollut ammattitaitoista ja sujuvaa, ja sen myötä ollaan opittu meidän tapa toimia, jolla liidien määrä ja laatu on saatu kohenemaan entisestään

Juha Harju
Toimitusjohtaja
Woolman Oy

Volyymia, leveyttä ja laajuutta ensikontaktointiin

Asiantuntijuutemme on kasvotusten parhaimmillaan. Northboundin avulla olemme saavuttaneet ensikontaktoinnissa sellaisen volyymin, leveyden ja laajuuden, mitä emme olisi itse voineet toteuttaa

Atso Vesterinen
Toimitusjohtaja
Aiwo.ai

Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Meillä Finnchatilla on myös rakennettu uutta palvelua, jota on haluttu alusta asti lähteä viemään erilaisten kohdemarkkinoiden arvioitavaksi. Myös tässä kohtaa Northboundin apu on ollut korvaamatonta

Pasi Suojala
Kaupallinen johtaja
Finnchat Oy

Lue lisää kokemuksia:

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy

Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.

Leif Vienonen
Myyntijohtaja
Virte-Metalli Oy

Myynnin kehittämisellä lisää laadukkaita liidejä

Meiltä puuttui systemaattinen prospektointi, joka on nyt Northboundin avulla saatu luotua. Yhteistyö on ollut ammattitaitoista ja sujuvaa, ja sen myötä ollaan opittu meidän tapa toimia, jolla liidien määrä ja laatu on saatu kohenemaan entisestään

Juha Harju
Toimitusjohtaja
Woolman Oy

Volyymia, leveyttä ja laajuutta ensikontaktointiin

Asiantuntijuutemme on kasvotusten parhaimmillaan. Northboundin avulla olemme saavuttaneet ensikontaktoinnissa sellaisen volyymin, leveyden ja laajuuden, mitä emme olisi itse voineet toteuttaa

Atso Vesterinen
Toimitusjohtaja
Aiwo.ai

Myynnin alkupään ja markkinakartoituksen keskeinen tukipilari

Meillä Finnchatilla on myös rakennettu uutta palvelua, jota on haluttu alusta asti lähteä viemään erilaisten kohdemarkkinoiden arvioitavaksi. Myös tässä kohtaa Northboundin apu on ollut korvaamatonta

Pasi Suojala
Kaupallinen johtaja
Finnchat Oy

Saammeko auttaa?

Autamme mielellämme kasvu- ja kehityshaluisia B2B-myyntiorganisaatioita toimialaan katsomatta.