Kanava kasvun kiihdyttämiselle

Etusivu » Asiakaskokemuksia » Kanava kasvun kiihdyttämiselle

Digiteamin ja Northboundin yhteistyö potkaistiin käyntiin selkeästä syystä: Digiteam tarvitsi outboundin kanavan kasvun kiihdyttämiseksi.

“Meille tuli kaikki kauppa inboundina, eikä ollut laittaa resurssia outboundiin ja kylmäsoitteluun. Northboundin kanssa tarkoitus oli saada myyntiputkeen lisää tavaraa ja sitä kautta kiihdyttää meidän kasvua”, tiivistää Digiteamin toimitusjohtaja ja yksi perustajista Antti Kärki.

Tulokset ylittivät odotukset

Digiteam ehti kokeilla buukkifirmaa ennen Northbound-yhteistyötä, mutta buukkikokeilu ei tuottanut haluttua laatua ensikontaktointiin. Northboundin ja Digiteamin yhteistyön alkuun osui myös haasteita: Kampanjat käynnistettiin viikkoa ennen ensimmäisiä koronan Suomeen tuomia rajoituksia.

“Alku oli haastava, ja olin vähän skeptinen, mutta kampanjat lähtivät hyvin käyntiin. Keväällä ensimmäisen kuukauden aikana tulokset ylittivät henkilökohtaiset odotukseni”, kertoo Riku Seppälä, Digiteamin yksi perustajista.

Kokonaisuudessaan kampanjat ovat tuoneet, kuten tavoiteltiin, Digiteamille uusia asiakkaita, ja viivan alla näyttää positiiviselta. Seppälä ja Kärki ovatkin tyytyväisiä tulokselliseen yhteistyöhön.

Henkilökohtaista ja läpinäkyvää viestintää

Digiteamin puolelta yhteistyö Northboundin kanssa on koettu kokonaisuudessaan toimivaksi. Antti Kärki nostaa esiin laadukkaan asiakaspalvelun ja Riku Seppälä listaa plussien joukkoon erityisesti säännöllisen yhteydenpidon ja raportoinnin läpinäkyvyyden.

“Yhteydenpitoa on ollut riittävästi. Kuukausittaisten palaverien sykli on hyvä”, Seppälä summaa.

Yhteiset palaverit, joissa kampanjointia ja sen tuloksia on puitu porukalla, ovat tuottaneet lisäarvoa Digiteamin väelle.

“Pelkkien raporttien sijaan on kivempi, että käydään läpi isoa kuvaa ja katsotaan niitä raportteja ja tuloksia yhdessä”, kiittelee Seppälä yhteistyön ja viestinnän henkilökohtaisuutta.

Digiteamin Seppälä ja Kärki kokevat, että Northboundin palvelumalli on hyvä ja simppeli, joten ostajana on ollut helppo olla. He suosittelevat palvelua yrityksille, joilla on halua kehittää B2B-myyntiään sekä kyvykkyys ottaa aktiivisesti uusia asiakkuuksia. Kipuilu myynnin alkupäässä sekä kasvun tavoitteiden saavuttamisessa ovat osa-alueita, joilla Northbound pystyy olemaan avuksi.

Digiteam

Digiteam on kokonaisvaltainen digitoimisto, joka tuottaa asiakkailleen laadukasta ja tuloksellista digimarkkinointia ystävällisesti ja joustavasti alan parhaalla osaamisella.

Julkaistu 24.3.2021 

Muita kokemusartikkeleita:

Tehokas apu myyjien ajankäyttöön sekä uuden kohderyhmän valloittamiseen

On hyvä ymmärtää, miten paljon myyjän kallista aikaa kuluu ensikontaktointiin. Meidän markkinointimme tekee hyvää työtä ja saamme hyvin inbound-liidejä, mutta kyllä meidän pitää olla itse myös aktiivisia potentiaalisten asiakkaiden suuntaan.

Janne Knuutinen
Myyntijohtaja
Silta Oy

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy

Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.

Leif Vienonen
Myyntijohtaja
Virte-Metalli Oy

Lue lisää kokemuksia:

Tehokas apu myyjien ajankäyttöön sekä uuden kohderyhmän valloittamiseen

On hyvä ymmärtää, miten paljon myyjän kallista aikaa kuluu ensikontaktointiin. Meidän markkinointimme tekee hyvää työtä ja saamme hyvin inbound-liidejä, mutta kyllä meidän pitää olla itse myös aktiivisia potentiaalisten asiakkaiden suuntaan.

Janne Knuutinen
Myyntijohtaja
Silta Oy

“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Northboundin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä.

Jukka Tahvanainen
Toimitusjohtaja
Generoi Development Oy

Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella

Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.

Leif Vienonen
Myyntijohtaja
Virte-Metalli Oy