Monikanavainen palvelu vie ensikontaktoinnin tavoittavuuden uudelle tasolle

Etusivu » Blogi » Monikanavainen palvelu vie ensikontaktoinnin tavoittavuuden uudelle tasolle

Northboundin liiketoiminta on perustunut alusta alkaen pitkälti sähköpostitse tehtävään ensikontaktointiin. Viime syksynä otimme kuitenkin merkittävän hypyn kohti monikanavaisuutta ja vuodenvaihteessa lähdimme pilotoimaan sähköpostin ja puhelimen yhdistävää ensikontaktointia.

“Tällaisella tavalla ja rytmityksellä rakennettua monikanavaista palvelua ei tällä hetkellä tarjoa Suomessa kukaan muu ja jo ennen pilottien alkamista käydyissä keskusteluissa kokonaisuus herätti laajasti kiinnostusta”, pohjustaa Northboundin toimistusjohtaja Ilja Aalto uutta aluevaltausta.

Ensimmäisten pilottiasiakkuuksien jälkeen monikanavaista palvelua on kevään aikana päästy toteuttamaan jo usean asiakkaan kanssa. 

“Uusien puhelinkampanjoiden myynti on vetänyt hyvin ja meidän asiakkaat ovat ottaneet hyvin uuden palvelun vastaan. On palkitsevaa, kun voimme osaltamme tukea ja kehittää asiakkaidemme myyntiä, sekä sitä kautta koko liiketoimintaa”, iloitsee puhelinpuolen liiketoimintaa johtava Juho Hyry.

sitaatti

Ensimmäisten soittokampanjoiden tulokset sekä palaute monikanavaisen pilotin asiakkailta oli rohkaisevaa:

“Northboundin kanssa toteutettu kampanja toi lisää suunnitelmallisuutta ja systemaattisuutta myyntiprosessiimme. Pidimme erityisesti yhteistyön hyvästä johtamisesta ja kampanjan huolellisesta valmistelutyöstä, jossa asiakkaalle jäi helppo rooli. Keskeistä on tietenkin myös kampanjan tuloksellisuus. Hienoa, että onnistuimme tällä tavoin tavoittamaan lisää potentiaalisia asiakkaitamme!”

Kyseisen pilotin kohdalla:

  • noin joka viides puhelinkeskustelu johti laadukkaaseen tapaamiseen
  • tapaamispyyntöjen prosentuaalinen määrä saatiin kolminkertaistettua verrattuna pelkkiin mailikampanjoihin
  • koko kohderyhmästä kahden kolmanneksen kanssa saatiin avattua keskustelu.

“Onnistuminen puhelimitse tapahtuvassa asiakashankinnassa paranee huomattavasti, kun taustalla toimiva monikanavaisuus osaltaan lisää kontaktipisteitä ja vahvistaa asiakkaiden muistijälkeä tarjottavasta palvelusta. Tällöin myös soittamisesta tulee palkitsevampaa, kun lähtökohta keskustelulle on paljon hedelmällisempi, kuin puhtaasti kylmiä liidejä soitettaessa”, avaa Juho Hyry monikanavaisuuden tuloksellisuudesta.

 

Sanojen lisäksi tyytyväisyys näkyy teoissa, sillä olemme päässeet jatkamaan monikanavaista tekemistä pilottiin osallistuneiden asiakkaiden kanssa. Vaikka pilottivaiheessa prosesseja opeteltiin myös Northboundin päässä, saatiin kokonaisuudesta alusta alkaen asiakkaan suuntaan toimiva.

“Northboundin porukan ammattitaito näkyy myös asiakkuuden hoidossa: ollaan ylpeästi oman ydinsubstanssin osaajia, lempeän napakoita projektinjohtajia kuin myös huumorintajuista sakkia. Jokaisen kanssa on ollut todella mukava tehdä töitä – emme tee vaan yhteistyötä vaan yhdessä töitä samojen tavoitteiden eteen.”

sitaatti

Kevään aikana Northboundin kulisseissa on tapahtunut paljon ja uusia palveluprosesseja on rakennettu hurjaa vauhtia. Koko Northboundin historian ajan mukana kulkenut ajatus jatkuvasta kehittämisestä on vahvasti läsnä myös puhelinpuolen prosessien ja kontaktoinnin toteuttamisessa.

“Jatkoa varten kehitämme muun muassa soittokäsikirjoja peilaten niitä aina kunkin kampanjan tuloksiin, jotta pystymme lähestymään potentiaalisia asiakkaita oikeanlaisella kärjellä kiinnostuksen herättämiseksi. Kokonaisuudessaan lähdemme rakentamaan hyvin datalähtöistä tapaa tehdä soittotyötä unohtamatta erilaisten tapojen testaamista”, kertoo Juho Hyry.

 

Kiinnostaako sinua kuulla lisää monikanavaisesta palvelustamme? Ilja Aalto sekä meidän asiakkuusjohtaja Eero Heiskanen pitävät 20.6. webinaarin, joka syventyy monikanavaisuuden tehokkuuteen ja lisäarvon tuottamiseen. Maksuttomaan webinaariin voit ilmoittautua täällä.

Mikäli monikanavainen palvelu kuulostaa teille sopivalta myynnin tavalta, meidän myyjät käyvät aihetta mieluusti läpi teidän tilanteen näkökulmasta. Jätä yhteydenottopyyntö täällä, ja me palaamme asiaan pian!

Julkaistu 10.5.2022  •  Kirjoittaja Kati

Kirjoituksen avainsanat: asiakaskokemus | monikanavaisuus | myynnin kumppani

Nämä voisivat myös kiinnostaa:

Northboundin ystävät: Karoliina Savolainen

Northboundin ystäväkirja on blogisarja, jonka myötä pääsemme tutustumaan Northboundin henkilöstöön sekä muihin ystäviin. Ystäväkirjan kynään on tällä kertaa tarttunut tuotanto- ja sisältötiimissä työskentelevä Karoliina Savolainen. Muihin ystäväkirjateksteihin voit...

Lue lisää

Northboundin ystävät: Riina Torvinen

Northboundin ystäväkirjassa tutustutaan Northboundin henkilöstöön sekä meidän muihin ystäviin. Keväästä asti tuotantotiimissä työskennellyt Riina Torvinen pääsi vuorostaan tarttumaan kynään Northboundin ystäväkirjassa. Muihin ystäviimme voit tutustua aiempien...

Lue lisää

Northboundin ystävät: Nea Nevalainen

Northboundin ystäväkirjassa tutustutaan Northboundin henkilöstöön sekä meidän muihin ystäviin. Toisena keväällä aloittaneesta puhelintiimistä virtuaaliseen kynään tarttui Nea Nevalainen. Muihin ystäviimme voit tutustua aiempien ystäväkirjamerkintöjen kautta täällä....

Lue lisää

Saammeko auttaa?

Autamme mielellämme kasvu- ja kehityshaluisia B2B-myyntiorganisaatioita toimialaan katsomatta.

Northbound Oy

Kauppakatu 29 A 4. krs, 40100 Jyväskylä
Y-tunnus 2867077-8

Saammeko auttaa?

Autamme mielellämme kasvu- ja kehityshaluisia B2B-myyntiorganisaatioita toimialaan katsomatta.